Kortfattad rapport

Mycket har hänt sedan senaste uppdateringen. På onsdagen bar det iväg för ringträning i Flempan, tyvärr så hade Huges nya VD bestämt sig för att vi inte fick vara där så det vara bara att åka hem.

På torsdagen blev det lydnad på Botkyrka. Jag hade tur att Maria och Seiko kom ner så¨jag fick en platsliggning och sittande i grupp med Zyrran.

Fredagen blev inte mycket hundaktiviteter. Vi hade istället släkten på besök eftersom jag fyllde år dagen innan. Kalaset flyttade vi eftersom min brorsdotter skulle ta emot ett stipendium från Salems Kommun då hon har blivit utsedd till årets idrottsprofil. Caroline tog ju 2 VM guld i år i sporten "Karate".

Lördagen bar iväg tidigt på morgonen ut till Haninge och "bevakningsgubbarna" (Uffe, Lasse och Bengt). Jag var medbjuden på ett kollonnspår. I början var Zyrran bedrövlig så jag tog av henne och överlämnade spårlinan till nästa ekipage. När det sen var hennes tur igen så kammade hon till sig och hittade slutet. Hon fick jobba hårt eftersom spåret var 4 timmar gammalt. Sen blev det paus med fika i skogen och sen fortsatte vi och Zyrran visade sitt rätta jag i spårskogen och spårade säkert och bestämt.

Väl hemma så kom Susanne och David över för att lämna sin trasiga dator. En mycket trevlig kväll där vi även intog Kennehts goda middag, Susanne och jag fick lite vin och vi pratade och planerade framtiden:-) Tack Susanne och David för en mycket trevlig lördagkväll.

När dom åkte hem närmare 21-tiden så la jag mig i sängen för att titta på TV - tvärslocknade och vaknade halv elva i morse........ höll nästan på att försova mig till lydnadslektionen som var inbokad, men vi kom dit i rätt tid i alla fall.

Körde igenom momentet i helhet och diskuterade vad som skulle tränas på och framför allt min förbannade axel:-)
Men jag har ett knep på gång, ska prova detta för att sen berätta hur det fungerar.

På kvällen fick Zyrran på sig sitt dragsele och på den kopplade vi en kedja som jag och Kenneht var och köpte idag. Vi tog lilla varvet för att sen gå bort och köra lite fjärr med mycket slutbelöning.

Nu har vi tagit hand om dom söta rottweileröronen och även hennes klor.... vi laddar för Göteborg och My Dog.

I morgon får hon vila hela dagen när jag jobbar.

Kommentarer
Postat av: Lena

Ja, Björn har tagit på sig vinterskruden för att passa bättre i snön.... Och f ö spårar vi faktiskt i snön - men mest firar vi jul och njuter av ledigheten! Ha en härlig julhelg!



Kran Lena, Elsa och Drama

2008-12-22 @ 10:02:58
URL: http://lenashundar.blogg.se/
Postat av: Kristiina

.....sorry , missade din födelsedag =(

Men tusen grattis i efterskott =)=)

2008-12-22 @ 15:04:50
URL: http://puli.blogg.se/
Postat av: Karin

Vill du vinna tre nagellack?

http://citronmellis.blogg.se/litentavling/

Vinnaren dras den 31 Januari!

God Jul

önskar Karin

2008-12-23 @ 14:08:22
URL: http://citronmellis.blogg.se/litentavling/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0