Kall om magen!!

I morse när jag klev upp vid 5-tiden så kändes det i hela kroppen, ryggen, benen och framför allt att något mer var på gång i kroppen. Men har jag nu anmält mig till en tävling så åker jag gärna 30 mil - det finns ju något som heter Ipren.

Östhammars BK är mycket trevlig - snö på marken och runt -1 grad. Hur gick det nu då??

Platsliggning: Betyg 5 - Hon satte sig upp och satt hela platsliggningen - "kallt om magen"
Fritt följ: 8 - lite långsamma sättande - "kallt om rumpan"
Läggande under gång: 0 - Minst 1 dm luft under hunden - "Kall om magen"
Inkallning m ställande: 10
Rutan: 10
Apportering: 5 - Inget tjuvande här utan hon inväntantade mitt kommando MEN drog förbi mig och gjorde ett eget uppträdande bakom min rygg (så jag inte skulle se henne förmodligen). Efter några extra "fot" så satt hon där hon skulle.
Hopp: 0 - Mitt fel - Jag ställde upp på för kort avstånd som resulterade i för dålig fart och hon hamnade förnära hindret (igen) och tjuvade på tillbakavägen.
Fjärren: 6 - Långsamma lägganden som inte var helt ok men väldigt snabba sättanden. "Kall om magen"
Helhet: 9 - återigen så har vi roat domaren som skrattade åt min lilla skrutta och berömde hennes energi....

Hon kändes jättebra, följsam mellan momenten och koncentrerad - att hon inte ville ligga i snön är något vi måste träna på MEN hur gör man det utan snö. Kanske flytta norrut:-)

Nöjd med resultatet är jag inte men med vårat samarbete är jag mer än nöjd..... det är inte lätt att träna och tävla hund. Hur förberedd man än är så kan det hända mycket.

Skruttan ligger och sover och om min kropp orkar i morgon så ska hon få träffa mamma Vizca. Man måste ju få vara hund ibland.

Kommentarer
Postat av: Kristiina

Ja ni måste flytta uppåt eller så får du sy en liten magdräkt till Zyrran =)=)

Nästa gång går det bättre , påt igen bara.

2008-12-27 @ 05:12:03
URL: http://puli.blogg.se/
Postat av: susanne

Jag säger bara grattis till er!!! Trots uteblivet första pris så är det en fröjd att se er:) Det var en fröjd att se dig instruera David på juldagen också:) Till sist måste jag säga att dom två snyggingarna på inlägget nedan slår det mesta!!!!! Kram från stolt matte!



2008-12-27 @ 22:47:37
URL: http://www.biggepojken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0