Hemma med hundarna...

är dagens aktivitet:-) En liten runda efter jobbet och sen hem.

Jag var sugen på en uppletanderuta efter att jag och Lotta J hade diskuterat Zyrrans agerande i rutan, men det fanns inget bra ställe här i närheten.

Beteendet hon har är i sig inte helt fel men inte helt rätt heller. Hon kopplar på nosen så fort jag släpper halsbandet och tempot går ner, MEN hon jobbar hela tiden och hittar föremålen och kommer in med mycket bra temp.

Jag vill samtidigt inte ha en tjurrusning där hon startar nosen längst ut... efter mycket om och men så var jag och Lotta eniga om en sak: Hon är smart!!!!  Man vallar rutan, lägger ut saker, ngn hund hämtar in och då måste någon gå ut med prylarna i rutan igen..... vad händer.... hon letar spår i rutan..... i och för sig inte konstigt med spårnäsan damen har.

Vi har ju haft spår som 5 orienterare har sprungit över och hon är otroligt duktig på att sortera ut vilket spår som är hennes....

Summan av kardemumman är att hon jobbar med nosen (helt rätt) men det är inte regelmässigt.!!!

Nytt projekt: En korridor 8 meter bred och 50 meter djup. Rutan vallas och under vallningen så droppas föremålen långt ut...... Vi får se hur detta går då vi förmodligen gör testen i helgen:-)

Som sagt inget uppletande men vi körde lite kryp hemma i hallen och nu så kommer vi faktiskt frammåt c:a 1½ meter.....men vi har ju några veckor på oss *ler*

Nä, nu ska jag hänga lite tvätt eftersom den där attans remen till torktumlaren inte har kommit än!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0