Spårtävlingar

I går parkerade jag bilen vid Botkyrka BK straxt före 7 morgonen. Det skulle vara Lägre och Högre spårtävlingar. Jag hade erbjudit mig att hjälpa till lite här och där.

Susanne med Myzzko skulle även tävla Lägre spår. När alla ekipagen hade åkt iväg för att spåra så var det lugn på klubben. Zyrran och Eddie sprang runt i rasthagen och Gucci och jag fikade och umgicks med dom få som var kvar på klubben.

Sen tog jag med mig hundarna ner för jag skulle köra igenom Zyrran. Solen sken och det var så härligt. Gucci och Eddie satt uppbundna på planen så dom också fick vara med.

Jag körde fritt följ, apportering och sen jobbade vi mycket på framför gåendet. Hon gick riktigt bra på båda sträckorna. Dom få gångerna hon gick för snabbt räckte det med ett svagt "sssss" från mig så saktade hon ner. Man blir så himla glad inombords när det fungerar.

Sen stoppade jag in hundarna i bilen och fortsatte göra lite "nytta". När ekipagen och resultaten började ramla in så tog jag med mig Gucci upp till rasthagen så hon och jag kunde strosa runt där.

Lotta kom upp med Lizza och Vizca och det var en ren utmaning att hålla hundarna *ler*. Gucci ville till Lizza och Zyrran till sin mamma....

Det blev en lång dag på klubben - vi var inte hemma förrän vid 15-tiden och det bästa under hela dagen var ju att Susanne och Myzzko blev uppflyttade till Högre i dag:-) Stort Grattis till er och vi ser fram emot tårtan i kväll....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0