MH, Lydnad och spår

I söndags var det Zyrrans tur att göra sitt MH. Jag hade fördelen av att Kenneht var med och filmade. Susanne/Biggles tog hand om min kamera och fotade en hel del.... Tack Susanne. Även kullbrodern Hector var där och gjorde MH.

Zyrrans protokoll kommer att kunna läsas på http://www.pichu.se/mh.htm tillsammans med lite bilder... Förhoppningsvis blir allt klart idag.

Måndagen gick i lydnadens tecken. Jag började med att köra igenom Eddie. Zyrrans träning var strikt upplagd med det som vi antecknade på lägret. Senare kom Susanne/Biggles ner till klubben så Lotta J och jag kunde drilla både henne och Biggles:-)

Tjejerna som jag brukar träna med var också närvarande men på en annan plan - det är ju inte så ofta Susanne och Biggepojken kommer så dom fick förtur den här gången.

Idag har jag varit ute och lagt två ängsspår till Zyrran. Det första lades på en äng med torrt gräs som vi började med. Alla pinnar in och vinklarna gick utan problem. Direkt av från och tog spår nr 2 som var lagt på en äng med grönt frodigt gräs. Även detta spår gick som tåget i vinklarna och alla pinnar in.  Eftersom det inte blev någon vila så gick hon straxt över 600 meter och hon gjorde det dessutom väldigt bra.

Det handlar om lite hårdträning nu eftersom jag fick besked om att vi kom med på Rottis SM:s appellspår. Nu blir det nöta på framförgåendet och dom andra momenten..... spåren kommer naturligtvis att underhållas friskt.

Igår fick jag även mail ang vår bevakningsutbildning.... den börjar på torsdag och kommer att fortsätta 2 dagar i veckan augusti och september ut. Därför tog jag beslutet att inte ställa upp på Rottweilerklubbens rasspecial i Karlsoga eftersom jag inte vill missa förmycket. Å andra sidan så har dom bytt domare så den utställningen är inte så intressant längre.

I morgon ringträning.....

Kommentarer
Postat av: susanne m Big!

Jag vill också lägga ut mitt MH:) Kan man få jobb som din privat fotograf om man inte platsar på nya jobbet? Nu tycker jag att du kommer ut i morgon så lägger vi spår och tragglar framförgående osv.... Kram!

2008-08-28 @ 09:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0