Många spår och lydnad

I lördags blev jag medbjuden ut på en spårdag av Susanne, Yvonne och Maria. Med i bilen var Gucci och Zyrran. Zyrran fick ett spår på c:a 300 meter och med en del vinklar. Spåret gick så där.... Lade ett nytt spår och använde dom tipsen jag fick utav Yvonne och vips så gick det som tåget:-)

Senare kom även Lotta som hade Lizza ut en sväng för att låta Lizza socailträna. Lotta och Lizza hängde även på när Yvonne och Cobra spårade. Efter en mycket lyckad dag så åkte jag och Lotta hem till mig för Kenneth skulle grilla.... och Gucci och Lizza skulle återförenas med Jenny och Micke.
Jag och Lotta passade på att fota dom 3 rottisflickorna.


På söndagen skulle jag vara skrivare när klubben hade lydnadstävlingar. Yvonne kom ut till Botkyrka och vi åkte bakvägen till Lida och la ängspår till Zyrran och Cobra. Zyrrans spår var med 3 vinklar och 4 pinnar + slut. Det gick så bra hon inte behövde extraspåret. Yvonne tyckte Eddie skulle få det.... min lilla sheltie som inte kan spåra!!!  Ja, ja vi provade i alla fall och lurvas spårade som bara den och markerade pinnarna utan problem. Att sen gräset var 3 gånger så högt som han bekymrade honom inte så himla mycket..... Även en sheltie kan *ler*

I dag hämtade jag Lotta i Salem så åkte vi iväg för ytterligare ett ängspår till Zyrran. Återigen så kommer jag sova med ett leende i ansiktet.... Vidare till Salem och körde igenom lydnaden för appellen. Vet vad som ska slipas på och dagens övningar var ingen överraskning.

Hem och fixa (läs vila) och sen bar det av till Botkyrka för lydnadskväll..... Zyrran fick sittande i grupp och platsliggning med delvis dold förare. Körde även lite framförgående. Vi var många ikväll och det var riktigt roligt.

Slänger in lite bilder från spårningen i lördags:


Maria och Starmie skall ut i spåret....


...och här mys med "matte" vid spårslut.


Zyrran har hittat en av pinnarna i sitt spår.....


Susanne och Myzzko startar sitt spår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0