Lyckad spårdag i regn och rusk

Idag åkte jag och Lotta J med Zyrran och Vizca för att spåra lite. Eddie var naturligtvis med men han fick inget spår utan fick nöja sig med att vara sällskapsherre.

Hittade en äng och la ett vanligt appellspår med 3 pinnar + slut och sen åkte vi för att leta upp ytterligare en äng och bra spårskog till Vizca. Väl på plats så fixade jag ytterligare ett spår till Zyrran och Lotta hajkade in i skogen för att lägga ett till Vizcisen.

Sen hade klockan blivit tillräckligt mycket för att åka tillbaka till spår nr1. Det både regnade och blåste, gräset var varken högt eller tätt så Zyrran fick jobba och det gjorde hon bra. Lite problem i första vinkeln men hon fick ta den tid hon behövde och löste till slut situationen själv. Alla pinnar in + slutpinne.

Kastade oss in i bilen för att åka till spår nr 2. Zyrran först ut. Märker skillnad på damen när det gäller spårstarter. Hon står stilla och väntar på att bli påselad - hon börjar känna till rutinerna.

Spår nr 2 var nog lite lättare med längre och tätare gräs. Även det här spårupptaget tog hon klockrent. Första pinnen in utan problem.Jobbade jättefint i första vinkeln och forsatte.... missade pinne nr 2, andra vinkeln togs också jättefint och sen plockade hon pinne nr 3 och slutpinne.

Lotta plockade ut Vizca och det var dags för hennes spår. Det gick upp och ner för backar. Vizca (och Lotta) jobbade bra. Jag hängde på där bak och fotade lite.

Nu sitter jag och Lotta i varsin soffa hemma hos mig och mamma rottweiler och dotter ligger och sover. Lägger in lite bilder:-)


Vizca fick åka i baksätet tills Lotta kom......


Zyrran väntar lugnt och fint på att bli påselad:-)


Spårupptag.....


Nu bär det iväg....


....och damen jobbar på....


...första pinnen hittad....


....och första vinkeln....


...och sen gick det som tåget till slutet:-)


Sen var det Vizcas tur och här har hon hittat första pinnen....


.....och så här glad är Vizca när hon har spårat klart.



I morgon ska Zyrran få hänga med på Kelpie-specialen i Almunge.....Jag har fått äran att ställa Myzzko i bruksklass så nu måste ni hålla tummarna:-)

Kommentarer
Postat av: susanne

Vilka fina bilder:) När ska vi ses och spåra och träna? Jag kan vilken dag som helst t.o.m onsdag! Kram Susanne!

2008-08-09 @ 14:52:49
URL: http://bjur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0