Lite uppdatering:-)

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade bloggen. Förra fredagen tog jag, Kenneth, Jenny och Micke hundarna på en sväng till Kassmyra Pizzeria och tog ett par öl. Hundarna är så duktiga och sköter sig utmärkt.

Lördag morgon var det ut med Lotta J och Gamla Södertälje vägen för spårning med Zyrran. Lotta la två spår och Zyrran har aldrig spårat så illa....... men det är ju inte lätt när hundföraren och även spårläggaren är förvirrad... Zyrran skötte sig under omständigheterna bra i alla fall. Eddie fick ett litet spår men han fattade ingeting och var bara ute på promenad.... rätt som det var så låg en liten huggorm på åkern och blängde på mig.... han var tjock och mätt om magen och orkade varken fly eller attackera.

Söndagen började med att hämta upp Lotta J för att sen åka vidare till Södertälje  - utställningsdags. Vi var ganska många på plats.
Jag fick äran att ställa lilla Lizza i valpklass 6-9 månader och hon slutade på en andra plats - dock utan HP.

Sen var det Zyrrans tur. Hon slutade som nr 5 i unghundsklass med HP.... undra när våra Ck-rosetter kommer????

Måndag och min första semesterdag. Mitt på dagen stack återigen jag, Kenneth, Micke och Jenny in till Stockholms City och den här gången var det Gallerian som var målet.  Den här gången så hade vi bara Zyrran och Gucci med oss. Lizza campade hemma hos Lotta J. Hundarna fick egna glassar som dom slickade i sig inne i gallerian. Det var många som kom fram och ville klappa och hälsa på hundarna. Sen vid 19-snåret så åkte vi hem och drack lite vin på våran uteplats på baksidan. Regnet öste ner men vi höll och torra och varma eftersom infravärmen gjorde en bra insatts.

Tisdagen blev en lugn dag utan hundaktiviteter. Lotta kom eftersom hon skulle lämna Lizza till Jenny och Micke.
Lotta blev kvar hela dagen liggades in min soffa och läste en bok.

Jag skurade och tvättade. Mellan varven så fikade vi och sen på kvällen lagade Kenneth lammgryta och då dök även Thomas upp. Sen blev det en längre hundpromenad och Lotta hängde på och Thomas åkte hem. Hyrde en film på Videobutiken som jag avnjöt med chips och smågodis.

Onsdagen skulle gå i spårets tecken igen. Den här gången så hade Lotta äran att passa Vizca. Vi stack ut till Lidaskogarna. Zyrran fick ett "upptagsspår" och sen ett vanligt appellspår med 3 pinnar och slut. Äntligen kände jag igen min spårhund efter lördagens bedrövelse.

På kvällen så åkte vi hem till mina föräldrar eftersom pappa fyllde år.

Idag var det lydnadslektion i arla morgonstund. Den här gången körde jag bara Zyrran. Hon är så rolig att träna. Har några nya uppgifter och saker som jag ska tänka på tills nästa vecka.

Jag har också anmält mig till Rottis SM i Appellspår... vi får se om vi kommer med eller inte. Mycket kraft går åt till att köra framförgåendet och det går framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0