Lite uppdatering:-)

Efter måndagens bravader så blev det lite lugnare på tisdagen. Kenneth och jag tog hundarna till Kassmyra Krog. Vi käkade och tog en öl. Fortsatte sen hem.

I onsdags tog vi en s.k. vilodag. Hundarna fick sina rastningar och inget mer. Gucci är jättetrött. Vi har TIDIGA mornar och SENA nätter...... Jag hoppas verkligen att Gucci kommer att styra upp saker och ting när hon kommer hem..... dvs gå upp tidigt *ler*. Jenny och Micke ska få jobba sig svettiga för att få henne att sova efter klockan 7 i arla morgonstund.

På torsdagen så tog jag hundarna till Lida - fast den här gången åkte jag bakvägen (på Lottas inrådan) Hade från början inga tankar på att lägga spår eftersom det var ganska blåsigt men vi hade lite tur så fälten låg så vi hade motvind. Zyrran fick 3 små spår med vinkelövningar och jag tror nog att hon går bätte när det är lite knepigare.

Gucci fick ett skogsspår och var kanonduktig. Hon till och med gick över en pinne för att sen tvärvända och markera den. Hon låg på riktigt bra i spåret:-)

På kvällen åkte jag och Zyrran in till Mosebacke för att träffa mina arbetskamrater. Gucci var nöjd med att vara hemma och sova...... det är ett hårt liv i Wilhelmssonska huset!

Idag så hade jag lydnadslektion med Zyrran. Gucci fick hänga med men Eddie lämnade jag hemma. Nu blir det roligare och roligare att träna hund......Fjärren gick kanon och den där härliga känslan inombords när det fungerar går inte av för hackor. På vägen hem stannade jag till på klubben och småpratade lite. Inhandlade även byxor till mig och Kenneth och även en BBK-väst till mig... Ska väl synas vilka man tävlar för när man är ute.

Resten av dagen har jag ägnat åt trädgårdsarbete......och att städa ur bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0