Långis, spår och Lydnad

På förmiddagen tog jag rottistjejerna och gick till F18. Solen sken men fortfarande var vädret helt perfekt för spår. Väl framme så kom det en regnskur.


Gruppfoto: Lena, Elsa och Drama
 
Marie m Peg och Tee och Lena m Elsa och Drama anlände också. Både Tee och Drama är så söta och man har ju glömt bort att Zyrran har varit lika liten.


Tee kikar ut och undrar vad som pågår.

Zyrran fick två ängsspår och Gucci fick ett litet skogspår. Spåren togs med både gott och med sämre resultat. Vi måste träna lite mer på vinklar på just äng.... Hon har förmåga att få över för långt. Har några övningar som ska ske vid nästa spårning. Pinnarna är i dagsläget nemas problemas.

Tjejerna blev uppbundna i ett träd och fick träna passivitet.

Gucci var jätteduktig i sitt spår. Hon markerade alla 4 pinnarna och slutet (en godisburk) hittade hon också:-)

Vi var hemma 5 timmar senare. Naturligtvis så kom en regnskur precis när vi skulle gå hem men eftersom solen var så vänligt att dyka upp direkt efter så torkade man snabbt:-)

När jag öppnade ytterdörren så var det två tjejer som slängde sig på golvet och sov.

Senare bar det av till klubben för Sussie och Maria skulle bjuda på tårta. Sussie blev som sagt uppflyttad till Högre i söndags och Maria och Seiko har tagit viltspårschampionatet.

Flickorna fick följa med men fick stanna i bilen - dom behövde inget mer tyckte jag. Eddie kördes igenom i fritt följ, rutan, apporteringsdirigering.

Maria ska vara tävlingsledare i helgen så jag med Eddie och Lotta med Vizca var två ekipage som gick igenom lydnadsettan:-)

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska göra.... förutom att ta det lite lugnare än igår....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0