Ingen träning:-)

Idag var det träningsfritt för hundarna. Det kommer som sagt att komma 3 tuffa dagar för Zyrran eftersom hon och jag ska åka på lydnadsläger.

Vi började vår dag med en skogsrunda. Nere vid ängarna plockade jag fram grabbens gamla handboll - en riktig höjdare i Zyrrans ögon. Medans vi trampade på genom ängens lite väl höga gräs så sparkade jag bollen framför oss och ibland bakåt. När vi kom ut på grusvägen bar hon bollen som bara en stolt rottweiler kan:-)

Sen drog vi oss upp i skogen - upp och nerför berg, genom snår och vattensamlingar.... bollen hängde med. Eddie har lärt sig att det är meningslöst att skutta runt och skälla.... han bara hängde med och var nöjd. Hemma så gick hundarna in och lade sig för att vila.

På eftermiddagen så åkte jag till Lida-badet med Zyrran. Plockade upp Lizza och mötte sen Ingela och Vizca - efter en liten stund så kom Lotta. Vi hade en mysig stund vid vattnet. Hundarna röjde friskt. Simmade, skuttade och körde sina rusningar.

Hem igen. Lotta levererade tillbaka lilla Lizza till Jenny och Micke. Medans jag lagade mat till barnen så fikade Lotta och jag. När hon sen skulle åka hem så följde Eddie med till Salem. Han ska förgylla deras tillvaro under dom dagarna vi är på lägret. Måste erkänna att det är tomte hemma med bara en hund.

Nu är det dags att hoppa i sängen. Packningen är färdig och i morgon ska allt ut i bilen... och det är inte lite saker. Förstår inte men det ser ut som om man ska vara borta i 3 veckor!!!!

Lekte lite med kameran i helgen så jag slänger ut lite bilder:


Dom är inte roliga dom små djävlarna i randig pyjamas!!


Björk!!


Jag vill bo i en Zvamp....


Vet inte vad blomman heter - vet du??

Jag kommer ha med mig både dator och kamera (med nya objektivet) nu på lägret och förhoppningsvis så kommer jag att uppdatera på kvällen med både text och bilder:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0