Anteckningarna från lägret.

Har gått igenom mina anteckningar från lägret och här kommer en liten summering:

Jag måste tänka på att inte använda mig av min vänster axel... omedvetet så drar jag den bakåt när jag vill ha henne fot.
Vara noggrann med kontakten med hunden. Om jag släpper kontakten så kan jag inte kräva 100% fokus av min hund. Momentet platsliggning börjar när man går in på planen. Vi ska träna på att förlänga kontakten eftersom det kan ta en liten stund innan kommendering sker och en ofokuserad hund "lyssnar" inte och då blir det lätt dubbelkommando.

FF: Träna på våra vänstersvängar som i övrigt har blivit mycket bättre under dom här dagarna. Träna FF och länka ihop med momentet "Läggandet". Sen kommer belöningen. När belöning ges i FF så ska den kastas med vänster hand bakåt.

Inkallning med Ställande
: Befästa ställandet och ingångarna. Externbelöning. Gärna köra backa-övningar.

Rutan: Förbereda med dold belöning bakom rutan när hon inte ser. Befästa momentet.

Apportering: Inte leka med apporten vid gripandet. Köra "Greppa-övningar" på längre och längre avstånd.

Hoppet: Inte hoppa så långt till höger. Innan hon landar ska jag kasta boll till vänser.

Fjärren: Bara jobba på avståndet eftersom hon gör skiftena bra.

I övrigt så jobbar vi vidare på "Framför gåendet" som har skiftande resultat:-) Framåtsändandet har vi också startat lite smått med.


Hittade en bild på Zyrran när hon hoppar - synd att den var lite suddig men det är inte lätt att få en snabb hund att fastna på bild:-)

Kommentarer
Postat av: Kristiina

Halloi

Visst är det enkelt nu när man vet exakt vad man behöver rätta till o träna på , ha ha ha .......

2008-08-24 @ 11:43:54
URL: http://puli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0