Träningstävling

Hemma vid 3-tiden och solen värmde gott. In med hundarna i bilen för att åka iväg på min lydnadsträning. Idag var hon lite ofokuserad men det är ju inte lätt att vara motiverad när matte är ett UFO:-) En gubbe sprang runt i skogen bredvid planen och det knakade och brakade - en mycket bra störning och jag är glad att det händer på träning så jag vet hur jag ska agera.

Man märker även att värmen tar på prinsessan. Körde därför mycket kortare än vad som var planerat med Zyrran. Eddie fick ta lite tid istället. Har börjat jobba på att få bort pip och oljud.

När vi var klara så var det gasen i botten och sikte på Ekerö. Jag hade naturligtvis dubbelbokat med en träningstävling. Redan på vägen ut hade jag bestämt mig för att är hon lika dan så struntar jag i alla moment utom platsliggning. Susanne hade Nova med sig som tyckte det var jättehärligt att få matte för sig själv*ler*

Ett mycket trevligt gäng på Mälarö BK.  Alla hjälptes åt och allt flöt kanon. När det var vår tur så hade Zyrran fått vila ett par timmar och dessutom hade temperaturen sjunkit. Nu var hon taggad:-)

Jag är mycket nöjd med hennes prestation. Vi har nu några småsaker att fila på - för hon kan lite bättre:-)

Tack Susanne för en trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: susanne m big.

Tack själv. Ni är en fröjd att beskåda, Zyrran gjorde så bra ifrån sig! Nova slocknade som en klubbad oxe när vi kom hem. Jag har lovat henne att hon ska få utvecklas på planen nu i sommar kram Susanne!

2008-04-25 @ 09:18:00
Postat av: Lena

Ja, jag är stolt över min lilla tjej.
Nova-gumman .... hälsa henne att nästa gång ska hon inte få torra frolicar utan riktiga köttbullar.

kram

2008-04-25 @ 14:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0