Träning på Värmdö

Idag var träning på Värmdö BK. Ullis/Gunde, Ingela/Vizca, Lotta/Hector och Susanne med Biggels. Det blev en liten kennelträff. Även Carina med Ace (hette han tror jag:-) var med.

Vi körde igenom varje hund och det var roligt att titta och se. Tyvärr så missade jag Vizcas träning eftersom jag åkte hem vid 22-tiden. När jag var mottagare till Ace i budföring så bjöd jag upp honom till kamp med rullen. Ace tog nytt tag och där råkade min hand vara i vägen. Lite blodvite och en hyfsad svullen hand i dag skvallrar om hundträning.

Vi körde även platsliggning och sittande i grupp. Jag var nöjd med Zyrran igår. Ny plan och massor med människor som är så roliga och träffa men jag tycker hon fokuser bra på vårat arbete. Hon fick även en budföring och där har hon verkligen förstått att hon ska tillbaka - tom så att hon gärna försöker tjuvstarta.

Men som sagt: Kunde hon alla momenten felfritt så hade man ju inte behövt att träna:-)

En trevlig kväll - även om det blev sent:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0