Sovmorgon, spår och släktträff för "Belsebub"

Vaknade havl 9 i morse. Det kan man kalla sovmorgon:-) Hundarna fick en snabbrastning (7 minuter) i området.  Zyrrn tittade på mig med en blick som sa: Du är inte riktig!!

Vid tolvsnåret drog Jenny/Gucci och jag med Zyrran ut i skogen för spår. När spåren var lagda så gick vi vidare till ängarna. Lite lydnad och uppletande. Gucci fick lite ont i sitt ben så Jenny gick hem med henne. Det innebar att Zyrran fick ta Gucci´s spår också.

Innan vi tog spåren så gjorde vi en uppletanderuta. Zyrran fick 4 föremål och det var lätt som en plätt sa prinsessan:-)

Sen gick vi vidare mot spåren. Vi tog Zyrrans spår först. 6 pinnar + slut och en längd på c:a 450 meter. Alla pinnarna hittades och blev levererade till mig *ler* Slutet var inte heller ngt problem. En glad matte med nöjd rottweiler klev ut på gruvägen. Tillbaka för att ta Guccis spår. Även dom 2 pinnarna hittades - även om hon tog den sista i munnen och fortsatte spåra..... när jag påkallade hennes uppmärksamhet så kom hon in med denl... inte lätt när krafterna börjar ta slut. Men det var roligt med Guccis slut - eftersom det var längesen det låg en godisburk där:-)

Sen var det hem och vila för att senare träffa Ingela, Vizca och Anja vid Vattenverket i Norsborg. Zyrran gjorde allt för att visa sitt rätta element...... Vi hade lite olika åsikter damen och jag...... min lilla primadonna....  hon vet när hon har gått över styr.

Hon har just det mostånd och bus som jag tycker är ett plus..... Ta en blanding av Emil i Lönnerberga och Madicken, kryddad med en aning Belsebub.

(Belsebub är enligt Bibeln en beteckning för Antikrist, Djävulen, Satan, Lucifer, Hin håle, Den Onde. Dödsrikets härskare, ledfigur för det onda, det mörka, till motsats från det kristendomen kallar Kristu)

Nu ligger hon och sover i hallen  och är gudomligt söt *ler* och jag skulle aldrig vilja vara utan denna underbara hund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0