Lugna gatan

Hem från jobbet, plockade upp sonen från skolan, hämtade hundarna och så åkte vi till Södertäje. Grabben skulle till tandregleringen och jag passade då på att socialträna i Kringelstaden.

Vi tog en liten runda och avslutade med att bara sitta på en stenmur och titta på folk. Hundarna låg bredvid mig på varsin sida och bakom oss var en grässlänt som var knallblå av scilla.

Rätt som det är så stannar en gammal dam på närmare 80 år. Hon tittar på Zyrran och säger: Gud, vad dom är vackra dom här hundarna.

Zyrran tyckte om den gamla damen och tog chansen till en kelstund. Hon försökte även hälsa på Eddie som inte gjorde den minsta ansatts till att gå fram samtidigt som Zyrran trängde sig fram och sa: Här är jag!! Skit i lillkillen, jag är viktigare! Kvinnan skrattade och gosade lite till med skruttan.

Väl hemma så kom mamma och pappa med pizza till mig och barnen (slapp matlagning idag). Senare tog jag och mamma en sväng med hundarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0