Hålla koncentrationen

Idag tänkte jag bara köra Eddie eftersom jag var trött och sliten men väl nere på klubben så fick Zyrran sig ett pass. Målet i lydnaden för Zyrran har nu varit att utöka koncentrationen och förlänga tiden mellan belöningarna.

Efter att jag hade tränat henne i alla momenten så dirigerade Sussie mig. Zyrran gick hela Lkl 1 utan belöning och visade ingen tendens till att lägga av. Gnistan i ögonen fanns där hela tiden och hon jobbade koncentrerat under hela programmet.

När sen belöningen kom efter hoppet som är sista momentet så hade hon och jag mycket bus och lek. Vi ska nu börja med externbelöning..

image138
Belsebub var bara prinsesslik idag:-)

Eddie fick fritt följ, rutan, apporteringsdirigering och även en dumruta.... tävling på söndag....

Kommentarer
Postat av: susanne

va söt hon är och va duktiga ni är. Ser fram mot lördag kram

2008-04-15 @ 08:40:30
Postat av: Lena

Visst är hon en sötnos.... hon och Biggles är väldigt lika varandra *ler*

//Lena

2008-04-15 @ 09:12:52
Postat av: Du vet vem!

Tror du inte att jag känner igen bilden va!! Och var vi inte överens om att den inte riktigt stämde med verkligheten????? Jag vet med bestämdhet att det finns andra bilder från samma tillfälle som visar något annat om man säger så!!!!
**smile**

2008-04-15 @ 14:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0