En aktiv helg

Lördagen startade med en tur ner till ängarna. Zyrran och Eddie springer för glatta livet. Den stora genomgjutna gummibollen är med och Zyrran får verkligen rusa av sig lite energi.

Det var gott med en kopp kaffe när man kom hem. Pysslade lite hemma för att ett par timmar senare åka in till stan och hämta min bil som blev kvar på jobbet i fredags.

Vi började med att gå ner till Tumba och där i från tog vi pendeln till Stockholms Södra. Vi stannade till på Puben som ligger på station. Sen gick vi via Medis till Folkungagatan och genom Vita Bergsparken och tog sen färjan från Norra hammarby hamnen till Hammarby Sjöstad. Ytterligare en promenad till garaget där min bil fanns:-)


image125


4 timmar senare var vi hemma och då tyckte jag att Eddie behövde sig ett lydnadspass eftersom han hade varit hemma hela dagen. Zyrran fick hänga med ner till klubben.

image126


Jag körde igenom hela Elit-programmet med Eddie och det kändes bra. Zyrran fick också några moment då jag även passade på att fota lite.

image127

Senare på kvällen kom Micke, Jenny, Gucci och Lissa och vi snackade och drack lite vin. Det blev inte så sent eftersom vi skulle iväg och spåra idag. Zyrran och Lizza lekte bra ihop.

Iväg bar det vid 10-tiden. Mötte upp Sussie/Myzzko och Yvonne/Cobra på klubben för vidare färd mot Södertälje. Zyrran fick ett spår på c:a 400 meter och 6 pinnar + slutpinne. Eftersom hon inte får vara för het så körde jag en uppletanderuta med 4 föremål (mobiltelefon, 2 spårpinnar och en brandslang). Jag var nöjd med hennes arbete i rutan. Inga problem med att gå ut på nytt och leta när hon har lämnat av. Syftet med spårpinnar i rutan var att färska upp minnet på henne: spårpinne till matte = köttbulle och lek.

Efter ett tag var det dags för spåret. Spårlinan var utlagd och sen fick jag jobba henne lugnt och sansat fram till spårstarten - hon har ju förmåga att rusa fram. Satte ner henne, selade på. Lite klapp och lugna ord... sen bar det av. Jag är kanonnöjd med hennes spår. Hon plockade upp alla pinnarna och kom med dom till mig. Tempot var koncentrerat och hon jobbar jättebra i spåret. Sen gick vi tillbaka till stationen och där blev det lite passivitetsträning.

Körde sen hem Micke, Jenny och hundarna. Hämtade Eddie och ut till Botkyrka BK. Körde åter igen igenom Eliten med galenpannan:-). Zyrran fick två platsliggningar och det fungerade mycket bra.

Efter 6 timmars aktivitet så var det skönt att åka hem och slänga sig på soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0