Botkyrka BK

Som vanligt så var det lydnad på klubben. Såg Maria/Seiko på Statoil men satt upptagen i telefon samtidigt som jag åt en macka och drack kaffe...... Tänkte att vi ses på klubben.....

När vi hade varit på klubben i en halvtimme och Maria fortfarande inte dykt upp så ringde jag henne...   hon var kvar på macken med en bil som gått i baklås och nycklarna var inlåsta. Shit....... som tur var så var hon inte ensam och efter ett par timmar så kom hon ner......

Jag och Sussie hade redan tränat klart. Jag var tvungen att åka men Sussie var kvar och dirigerade Maria.

Sussie hade tidigare hjälpt mig med apporteringsdirigeringen och den gick ok. Rutan var lite spökig idag men vi nöter vidare. Eddies start börjar närma sig.

image130

Zyrran fick platsliggning och sittande i grupp. Nu sitter i alla fall momentet läggande under gång. Ställandet är det en liten bit kvar på *ler*

Inkallning och hopp går också bra. I det fria följet så kommer vi längre och längre. Nu förstår hon även "target". En tass på locket och en blick på mig som säger: Var är belöningen!!!  Så nu kan vi sätta fart med rutan på allvar.

Tog en kvällsrunda med Jenny och Micke (med hundar). Sprang på en granne som var ute - som har skaffat rottisvalp....en liten hane. Söt som socker måste jag säga *ler*.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0