Zyrran har åkt buss

image11När jag kom innanför dörren i dag så tog jag båda hundarna på en promenad till Tumba C för att möta Kenneth. Väl där nere så tog han Eddie och hoppade in i bilen för att åka hem. Jag och Zyrran hade korpat åt oss husses buss-kort och skulle därmed färdas kommunalt hem.

Vi vandrade iväg till bussterminalen och satte oss för att vänta. Sen kom bussen och vi klev på. Jag var tvungen och fråga chauffören var vi skulle sitta och han bad oss vänligt att kliva längst bak och det gjorde vi. Oj, va mycket människor sa Zyrran och svansen gick i 180. Väl på plats så tyckte Zyrran att vi skulle umgås med dom andra som satt längst bak. Men när hon blev tillsagd så la hon sig ner.

När bussen sen startade så vände hon sig om och tittade med frågande blick om det verkligen skulle vara så här.... hon låg ju precis ovanför motorn och det vibrerade en del under skönhetens mage:-) Mest spännande va det när bussen stannade vid dom olika hållplatserna och det pös och lät..... men hon låg kvar och tittade bara nyfiket.

Väl hemma så sprang vi på Gunnel med sina 4 Salukisar. Vi gjorde sällskap en bit och Zyrran tittade nyfiket på samlingen som skuttade och hoppade. Ett och annat litet pip kom från Zyrran men hon höll sig lugn och fin. Det är ju betydligt lättare att gå med en hund i taget och man märker att Zyrran är mer fokuserad på mig när vi är själva utan Eddie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0