Veterinär och Botkyrka BK

I morse åkte jag iväg för att ta blodprov på hundarna. Det är nu dags att kontrollera rabiesvaccineringen. Passade på att väga Zyrran och hon landade på 35 kg. Oj, sa våran veterinär Peder, det kan man inte tro.....  

Vi skulle börja med Zyrran. Peder sänkte bordet och Zyrran gick upp. Bordet hissades upp och Zyrran satt som en liten prinsessa. Gummiband runt benet och sen kom rakapparaten fram. Då sa Zyrran - Hej då.

Hon som inte är rädd för något tyckte att rakapparaten var ok så länge den inte var i närheten av henne. Jag, Peder och hans fru satte oss på golvet med Zyrran men någon rakappartat gick hon inte med på. Zyrran klättrade upp i mitt knä och skakade. Peder ville inte tvinga henne utan tyckte det va bäst att ta det lugnt. Jag hittar nog ett kärl ändå sa han och mycket riktigt så gick det som en dans.

När Peder var klar så avslutade Zyrran med att pussa honom i ansiktet. Med Eddie var det inget problem. Resten av tiden i väntrummet så provade Zyrran att tigga godis flera gånger av Peders fru. Nu får vi provsvaren om 7-10 dagar.

Sen åkte vi hem och plockade upp Jenny och Gucci. Vi åkte till Botkyrka och där sprang tjejerna omkring som galningar. Dom har roligt tillsammans. Efter ett tag så dök Maria/Seiko och Sussie/Myzzko upp så vi körde igenom alla hundarna. Efter 3½ timme så åkte jag och Jenny hem med 3 trötta hundar.

Just nu så ligger Eddie och Zyrran i hallen och brottas. Vi ska straxt ut på en kvällsrunda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0