Stockholms Central

Igår så hade jag tagit ledigt från jobbet. Jag startade med att inhandla virke på brädgården för nu måste staketet höjas på framsida. Innan jag åkte för att träffa Maria/Seiko på Botkyrka så fixade jag till lite hemma. Väl på klubben så körde vi igenom Eddie och Seiko. Dom fick hela programmet:-)

image18Sen var det hem igen. Byta kläder och ta med sig Zyrran. Vi började med att gå ner till Tumba centrum. Satte oss uppe vid pendeltåget. Efter en liten stund så gick vi ner och tog tåget till T-centralen. Zyrran var lugn och följde bara med - hon brydde sig inte om dom andra resenärerna trotts att det var trångt.

gick upp en våning och satte oss i vänthallen efter att vi hade gått ett varv. Zyrran tyckte inte att den hungriga duvan hade där o göra......men jag jobbade på (och alla tittade) och Zyrran följde med. Pizza Hut Express var nästa anhalt. Zyrran lade sig ner och vilade medans jag åt min middag.

Sen tog vi en promenad till Norra Bantorget. Vi skulle vänta på Kenneth som arbetar i närheten. Jag passade på att rasta av Zyrran i parken. Bra park, sa Zyrran mellan tuggorna av kaninbajs. Vi placerade oss sen vid genomfarten i parken och Zyrran lade sig på sidan och somnade...... Andra hundar eller människor brydde hon sig inte om.

När sen husse kom så vandrade vi tillbaka till Centralen och tog pendeln hem. Zyrran var glad över att Kenneth hade bilen i Tumba. Hon var trött.

Som helhet kan jag säga att hon är lugn och sansad men mycket nyfiken:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0