Lugna dagar...

I onsdags hände inte mer än att vi åkte hem till mina föräldrar - jag skulle hjälpa dom med att lägga upp gardinlängder. Mamma fixar ju inte sånt efter strooken och även om min pappa är händig så är väl inte gardiner hans grej:-)

Zyrran och Eddie var med. Jag fick återuppleva perioden när barnen va små... ständigt passande men den här gången var mina vaksamma ögon på Zyrran. Hon kunde inte riktigt förstå varför man inte kunde ligga i soffan som var så skön. Men efter att jag plockat ner henne två gånger så gick det bra sen. Eddie befann sig mest i köket hos min pappa - det kunde ju komma godisbitar farande... I det stora hela så gick allt bra. Den busiag lilla tjejen hittade en bandyboll och lyckan var enorm till jag tog den ifrån henne - vi leker inte inomhus....  Naturligtvis så smälte mamma och gav bollen till Zyrran när vi skulle åka hem.

I går torsdag så tog vi en längre sväng med Jenny och Gucci. Tjejerna är lite uppspelta i början men efter en stund så går det bra. En och annan puss kan dom inte låta bli att ge varandra under promenaden.

Det är lite tråkigt nu när mörkret kommer tidigare och tidigare. Skogen är ju inte att tänka på efter klockan halv sex på kvällen.... samma sak gäller på morgonen..... Men snart vänder det igen.

Min bror kom förbi igår. Han behövde hjälp att installera en ny dator. Konfigurera det trådlösa nätverket och fixa in antivirusprogram var också på listan. Storebror och dotter som skulle ha datorn var båda glada och nöjda.

I kväll blir det inte heller så mycket - ska lägga oss i tid eftersom vi ska till Eskilstuna på lördag morgon för ytterligare en utställning. Efter utställlningen är det bara att fara hem och göra ordning sig för då ska hela familjen in till stan för att gå på Rush-konsert.  Ska bli skönt att vara hemma på söndag och vila upp sig:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0