Golvlister och möbelhörn!!

Det går så bra med att ha Zyrran och Eddie hemma på dagarna. Maxtiden dom är ensamma hemma ligger på 4-5 timmar. Ibland har jag undrat när det ska börja "hända" saker innanför väggarna. Men optimist som man är så har man bara varit nöjd. Här om dagen när jag kom och klev innanför dörren så såg jag något i ögonvrån... golvlisten var sig inte lik. Stannade till och inspekterade, jaha mycket riktigt det var något eller rättare sagt någon som hade kalas på golvlisten under dagen.

image6Tur att vi tog beslut om att inte renovera förrän hon har blivit äldre:-) Prata med Ingela och fick tipset om Tabasco. Smetade på denna kryddiga substans. Den trävita färgen blev lite rödaktig men var gör det. Fröken "Nyfiken i en strut" lufsade fram för att kontrollera vad jag gjorde. Sniffade lite och sen stoppade hon ut tungan för att smaka:-)

Fnys, frust och skakande på huvudet för att sedan övergå i att blänga på den tidigare så goda trälisten. Hon gick där ifrån. Morgonen därpå så smetade jag på ytterligare Tabasco innan jag gick till jobbet. Ha, tänkte jag och försvann genom dörren. När jag kom hem på eftermiddagen så kontrollerade jag om det hade fungerat - och det hade det.

image7När jag sen vaknade i morse och hade varit ute med hundarna så tittar jag till på byrån.... hörnan längst ner ser sig inte lik ut. Den lilla söta prinsessean hade helt enkelt vänt sig om och börjat tugga på möblerna istället... fram med mer Tabasco. Tro det va spännande att komma hem idag?? Än så länge har jag gjort en ganska grundlig besiktning av golv, väggar och möbler och allt verkar ha klarat sig:-)

På kvällen när jag skulle ut med hundarna så kom mellersta sonen ut i köket och tittade på mig frågande och undrade va kanelbullarna va... Jäklar, men eftersom jag ändå skull gå ut med Jenny/Gucci så svängde vi förbi en av matvaruaffärerna på vägen och där slank jag in för att köpa dessa lovade bullar... dom va slut. Hur blidkar man sina barn då - jo man köper en kanellängd.

Hundar och barn i familjen är nu rätt nöjda. Själv ska jag fixa en kopp kaffe och hälla ut mig i soffan.

Kommentarer
Postat av: kristiina

va faan Lena ...nu blir jag besviken , hade du inte bakat kanelbullar på kanelbullens dag ????????
jajja, min tilltro till dagens husmödrar har fått sig en törn.
=)=)

2007-10-05 @ 07:59:32
URL: http://ninnaspuli.net
Postat av: Lena

Men du vet Kristiina..... jag är ju inte den typen. Allt gott finns att köpa på Statoil:-)

2007-10-05 @ 08:54:21
URL: http://www.pichu.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0