Eskilstuna & Globen

I lördags bar det iväg till Eskilstuna och Toto-hallen. Zyrran och Hector skulle ställas. Dom möttes i BIR och BIM och Zyrran fick åter se sig besegrad av Hector. Stort Grattis till Lotta och hennes goa kille Hector.

Utställningen var trevlig men golvet va läskigt halt. I ringarna hade dom lagt ut gångmattor... försök och hålla en kvick rottweiler på mattan:-) Zyrran slog på ändan i finalen men reste sig snabbt och fortsatte. Undra vad som berör denna hund????? Ingen skada skedd.  Jag hade cola på hennes tassar innan vi gick in men efter att ha sprungit på en matta så fanns inte så mycket kvar och ett felsteg utanför så var det kört.....

På plats så fanns även en fotograf som det brukar göra på utställningar. Skillnaden var att här betalade du inte på plats utan du gör din beställning via internet. Ett väldigt förmånlingt paket måste jag säga. Jag blev jättenöjd med Zyrrans bilder och en beställning kommer att göras:-)

Gå gärna in och kika här!

Lotta och Hector placerade sig även i BIG-finalen på en hedrande 3:e placering.

Efter utställningen så åkte vi hem och stannade till i Salem. Där släppte vi hundarna i fårhagen så dom fick leka av sig. Sen var det bara hem och göra ordning sig för på kvällen skulle hela familjen till Globen.

Konserten var kanonbra. Vi hade sittplatser på parkett men när Rush satte igång så var stolarna överflödiga. Vi var stående i 3 timmar. Tobbes (yngsta sonen) första kommentar efteråt på väg ut var:

-Vad bra det va, mamma.... kan jag få en T-shirt.

Klart grabbarna fick varsin tröja. Det var ett trött gäng som klev in i hallen vid halv tolv på natten.

Sen kom söndagen och jag skulle inte åka någonstans. Huset fick sig en genomkörare och tvättberget i badrummet är nu helt borta. Jag hann även med att höja staketet på framsidan - hundarna tillbringade några timmar ute i det fina höstvädret.med mig.

Mitt på dagen så startade mina två äldsta grabbar och deras kamrater sitt LAN:ande. Dvs dom sitter och spelar dator tillsammans i ett rum. När jag titade in i går eftermiddag så var dom 6 stycken. Alla var inte vakna i morse men några sprang jag på i köket , ätandes frukost.. Dom har fått förhållningregler att dom måste gå ner och äta.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0