En vanlig kväll

I morse hade det fryst på och var glashalt utanför ytterdörren. Kände även när jag körde bil att det var halt på sina håll. Jag kom i alla fall fram till jobbet välbehållen. Det fanns det andra som inte gjorde hörde jag på radion när jag satt i bilen. Jag kan inte förstå att halkan kommer som en chock för en del bilister. Blött + kallt = halt.

Satt på jobbet och förberedde en utbildning inför morgondagen. Det ska bli intressant och se hur gensvaret blir.

När klockan hade blivit lite över halv 5 så var det dags att åka hem. Kallt, blött och mörkt men fler plusgrader än i morse även på körbanan. När jag kom hem så var det till att byta om för nu skulle hundarna få sin runda. Jag tog en prommenad med Astrid och hennes hundar Grabben och Lassie + deras lilla valp på lite över 8 veckor. Zyrran tyckte att det va en liten söt figur och såg till att han hängde med. Den lilla valpen Leo svansade efter Zyrran då hon var hans idol för dagen.

Nu blir det inte så många fler knop ikväll. Ska slänga mig i soffan och bara mysa:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0