Älgar i skogen

Under gårdagen hände inte så mycket. Gjorde lite nätverksjobb hemma hos en fd granne. Väl hemma så konstaterade jag att Zyrran förmodligen har börjat löpa. I natt har hon varit bedrövlig - vandrat runt och pipit. Väckt framför allt mig ett antal gånger med pussar. Lagt sig på mig och pockat på min uppmärksamhet. For som ett troll och började leka. Jag som inte har haft någon sån jobbig natt sedan barnen var små.

image12Morgonstund med guld i mun anlände med ett ryck. Familjen hade försovit sig och klockan var 7. Upp och på med kläderna. En snabb kopp kaffe och sen bar det ut i skogen. Vi han inte så lång. Rätt som det va så rundade vi en dunge och jag tittar upp. Där står två stora älgar och blänger på oss.

Ingen av hundarna hade sett skogens konungar. Jag vände snabbt på klacken och ropade på hundarna och blev en jätteglad matte. Oj - sa Eddie och Zyrran vad är nu på gång. Vi började leka lite med kamprullen jag hade med mig. Valde sen att gå hem eftersom jag såg älgar i hela skogen. När jag kopp hem så tog jag ytterligare en kopp kaffe.

Personligen så tycker jag faktiskt att älgarna kan hålla sig borta mellan 7 och 8 på morgonen för jag behöver skogen själv.... Eddie är ju inga problem men hur Zyrran reagerar vet jag ju inte.......

Kommentarer
Postat av: kristiina

hmm , du visste väl att älgarna höll till där =) Lilo jagade en 1,5 års kalv förra året och blev sedan själv jagad av en mkt. arg mamma älg , det var inte roligt , så håll Zyrran i kragen =)=)

2007-10-18 @ 23:08:35
URL: http://ninnaspuli.net
Postat av: Lena

Jag brukar tänka på Lilo när jag ser älgar..... konstigt va??

2007-10-19 @ 09:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0