Vinmarinerad sheltie

Åkte från jobbet och svängde förbi SEA hund och katt i Skärholmen. Här skulle det införskaffas 2 stycken biadynor till bilen. Men som vanligt när jag ska ha något så är just den varan slut..... men, men, jag får väl vänta till Stora Stockholm.

Sen gasade jag vidare till Biltema och införskaffade en kupévärmare som går på cigg-uttaget. Den i kombination med värmedynorna jag köpte på nätet i dag ska nog ge hundarna varmt och gott när dom får sitta och vänta i bilen på klubben. Jag kan ju bara träna en hund i taget och på vintern blir det kallt i bilen.

Tog en sväng med hundarna, barnen fick mat. Själv tog jag vindunken och la den på rygg på köksbordet för att öppna den. Utan att tänka på det så har jag även skruvat upp kranen. 3 sekunder senare greppar jag vindunken och svingar tydligen till rejält på väg till vardagsrummet - hejdar mig i hallen då rödvinet stänker runt.....

Eddie som råkade vistas i köket med mig står nu och blänger på mig medans rödvinet rinner nerför hans ansikte...... fram med disktrasan och torkade av sheltien...... Säger till hundarna att stanna för att kunna svabba golv och slänga in köksmattan i badrummet.....

Zyrran har nu lagt sig i soffan medans Eddie ligger i hallen och blänger på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0