Uställning och spårträning med älgar i hasorna

image28Det har varit en tuff vecka. Förra helgen var jag och Zyrran på utställning i Eskilstuna. Bröderna Hector och Biggles var också med. Det var mellan Zyrran och Hector som skulle kampa om BIR och BIM. Hector drog åter igen längsta strået. Grattis Brorsan och matte Lotta!


Måndagen kom med träning på Botkyrka. Pga kursen så fick vi den planen som var mest blöt och klafsig..... Man var bra blöt när man kom hem. Men träningen flöt bra.


Onsdagen var det åter dags för Zyrran. Det blev ringträning. Några timmar senare var vi hemma med en trött rottweiler och en lyrisk matte. Här ska tränas inför Stora Stockholm.


Det hände inte så mycket under övriga veckan. En lekstund i skogen med Gucci och vips så var det fredag. En mycket efterlängtad fredag eftersom vi hade serverkrash på jobbet som har tagit all tid och andra saker har lagt sig på hög.


Lördag och söndag har sen gått i spårträningens tecken. Att sen även få springa runt på fälten med Myzzko, Cewin och Eddie var ju en höjdare. Stor aktivitet på skjutbanan var det också men Zyrran brydde sig inte och jobbade bra i båda spåren. Sen kan jag inte för mitt liv förstå varför alla älgar kommer när jag är ute i skogen - även i lördags var skogens konung i närheten. Medans söndagens spår lade till sig så körde jag ett litet pass med båda hundarna på klubben.
image27

Nu är det måndag igen och klubben väntar ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0