Spår och uppletande

image30Vid 10-tiden gick Jenny/Gucci, Sussie/Myzzko och jag med Zyrran iväg ut i skogen för lägga spår. Vi gick en promenad och hittade ett kanonställe där vi slog läger. Det fanns både ängar och skog. Sussie la ett spår till Mzzko och koncentrerade sig på markering av spårpinnar. Gucci och Zyrran fick två spår var.

Medans spåren la till sig så körde vi en uppletanderuta. Jo, Zyrran letar mycket målmedvetet och kommer dessutom in med sakerna. Vem kan motstå en korvbit:-) I ett senare skede ska vi även träna på snygga avlämnanden...
image31
Jenny var nöjd med Gucci´s spår och jag var jublande glad över Zyrran. Hon hittade 2 pinnar plus slut utan problem. Den tredje pinnen missade hon eftersom hon precis där slog lite vid spåret. Hon är duktig vid pinnarna. Hon markerar, stannar och tittar på mig. Nu ska vi jobba på att hon ska ta upp dom. Men hon har i alla fall insett vikten av pinnarna:-) Vinklarna var inga problem.

Sen var det en promenad hem igen och just nu ligger Zyrran med ett härligt märgben i hallen och är rätt nöjd.

Fick dessutom samtal från Marie som talade om att broder Biggles hade vunnit juniorklassen, fått CK och placerat sig på R-plats idag. Grattis Susanne och Biggles. Nu har jag inte så stor koll på var dom ställde någonstan mer än att dom är i Småland.

Nu ska vi vila en stund på soffan.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0