Skogen med spår och däckbyte

image27
I morse var som sagt världen vit utanför huset. När vi skulle ut på morgonsvängen så fick rottweiler fnatt och satte igång och leka med bollen. Snön var kanonrolig. Det är ju som sagt första snön för hennes del.

Den planerade tränings- och spårdagen blev inställd pga sjukdom och uteblivna vinterdäck. Det var ju som sagt is på gatorna så en timme innan vi skulle åka så tänkte jag byta till vinterdäck...... Gick ut och nästan grävde fram min bil och backade ner den från uppfarten för att sen ta och flytta på Kennehts bil som var placerad i carporten.... för där tänkte ju jag stå och byta mina däck. Men då hade Kenneths bil bestämt sig för att inte starta - batteriet var kaputt. Det var ju bara att ringa runt till träningskamraterna... dom inte heller hade vinterdäck och talade om att jag skulle utebli.

image26Jag och Zyrran med Jenny och Gucci tog istället en sväng i vår skog - utrustade med fika och varma kläder. Vi gav oss av och la två spår var för att sen ta en sväng medans spåren lade till sig.

Det var jätteskönt väder med sol - dock lite kallt men med rätt kläder (och mössa) så var det riktigt skönt. Både Zyrran och Gucci tog sina spår galant. Zyrran går lugnare i spåret efter en promenad och är mer noggran.

Sen var det hem och sätta fart på Kenneht för det var nu dags att byta däck. Nu hade Kenneths bil fått för sig att starta igen. Ner till OK:s Gör det själv-hall och hissade upp båda bilarna och sen bytte vi däck så nu är familjens bilar vinterrustade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0