Skog, tävling, träning och löp

I söndags drog vi åter ut i skog och mark. Lotta/Elexa, Jenny/Gucci och jag trampade iväg till F18 där vimötte Marie som hade Wilma och Peg med sig. När spåren låg till sig körde vi en liten uppletande ruta. Zyrran kommre in bra med sakerna så länge det inte är Gucci´s roliga leksaker:-) då håller hon sig kvar i rutan och leker för sig själv. Om jag håller mig passiv så kommer hon efter en stund......

Spåret var av det knepigare slaget men Zyrran jobbade på och hittade alla apporterna. Hon är en riktig klippa:-)

När vi kom hem 4 timmar senare så var det bara att ta Eddie med sig till Södertälje för vi skulle starta ytterligare en elittävling. Han har numera träningsförbud. En mycket taggad hund som gick på tåspetsarna, skallade, hoppade och var allmänt galen..... Vilken planet kommer han ifrån???

I går, måndag så drog vi ner till klubben jag och Zyrran. Eddie fick vara hemma. Jenny med Gucci var med och då fick vi jobba:-)  Det finns ju inge roligare än att busa med Gucci....... Men jag tycker det gick bra. Tjejerna blir bättre och bättre. Zyrran fick en budföring, inkallning och fotgående.

Efter träningen så åkte jag och Zyrran till mina föräldrar för pappa skulle hjälpa mig att fixa problemet med att säkringen till cigg-uttaget smäller.....

Det slutade med att nytt cigg-uttag skall inköpas idag.

När vi kom hem så var det ganska sent  och jag sysselsatte mig med kloklippning på hundarna för att sen titta på TV. Kommer ut i hallen och kan konstatera att Zyrran har börjat löpa.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0