Fick ett oväntat samtal...

image21från mina föräldrar. Dom undrade om jag skulle ner till Brukshundsklubben. Frågan är oväntad eftersom jag har en kraftigt hundrädd mamma. Hon har i dagsläget vant sig med Zyrran (som är en blodtörstig ras) och känner sig mäkta stolt när vi har varit och hälsat på och Zyrran springer runt i huset och letar roliga saker.

Naturligtvis så åkte jag ner till klubben som för övrigt hade Stora KM (bruks). Min mamma och pappa kom efter ett tag och som tur e så hade dom fika med sig - klubbens kafeteria hade stängt. I en och en halv timme var vi i valphagen med hundarna. Min pappa sprang och lekte med Zyrran så jag och mamma va lite oroliga över att han skulle halka..... han är faktiskt inte 20 längre även om han tror det.

Klubbens område imponerade på mina föräldrar så hit skulle dom minsan åka fler gånger. Dom ska tydligen titta på tävlingar och träningar.

Mamma med nära på hund-fobi insåg att det här va den bästa platsen eftersom här finns hundägare med ansvar. Vi hoppas hon har rätt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0