Att göra barn besvikna

image33Väl hemkommen från jobbet så stack jag ner för att hämta bilderna på Zyrran som hade kommit med posten. Bilderna togs i Eskilstuna i oktober. Sen var det bara hem igen och klä om för en hundsväng. Jag har ju alltid min självlysande gula jacka från "Blå Kläder" eftersom jag vet hur dåligt man syns på kvällarna.

Hundarna är dekorerade med blinkande halsband. Eddie har ett vanligt s.k. "Blinkie" och Zyrran bär ett som blinkar i rött, blått och vitt - vi brukar kalla det för disco-halsband:-)

Kommer gående i lugna ro med hundarna när jag möter 2 killar i 8-års ålder. Följande ordväxling utspelar sig:

Pojkarna: Är du polis?
Jag: Nej, det är jag inte.
Pojkarna: Är det där polishundar?
Jag: Nej det är dom inte.
Pojkarna: Varför har dom poliskoppel då?
Jag: Varför tror du det är poliskoppel?
Pojkarna: Dom blinkar ju!!!
Jag: Men det är ju bara för att dom ska synas i mörkret.
Pojkarna: Jaha..... (mycket besvikna barn)

Tänk vilket händelserikt område man bor i:-) Nu ska vi hälla upp lite vin och mysa ner oss i soffan för att om någon timme titta på Idol. I morgon blir det en spårdag - om vädret tillåter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0