Stora Stockholm

Idag var det dags för Zyrrans premiär i officiella sammanhang, Stora Stockholm. Det var totalt 88 tikar anmälda. Jag startade min resa hemifrån kl. 06.00 för att hämta Lotta/Elexa. Hon hade varit ute på galej i går och det var en mycket intressant resa till Älsjö Mässan med Lotta i bilen - hon hade inte nyktrat till riktigt:-) Jag behövde inte ha radion på för Lotta sjöng så fint för mig.

Vid alla rödljusen på Huddingevägen så fixade Lotta så att det slog om till grönt. Vi närmade oss och Lotta lutade sig fram lite lätt.... spände ögonen i den rödlysande stoppljuset och blåste och vips så slog det om..... inte konstigt med dom ångorna:-) Sen skrattade hon gott och sa: Jag e bra på det här!!!!

Väl på plats på mässan så hade vi även tid för att träna i ringen och ta det lite lugnt. Mer och mer folk ramlade in. När klockan slog 9 så var det dags. Inte nog med att vi var i första gruppen utan vi var även första hund:-)

Zyrran var jätte duktig - jag blir stolt över henne. Efter vår bedöming kunde vi kliva ut ur ringen med vårat röda band och invänta bedömningen på resterande hundar (30 var anmälda och jag vet att 5 st hade lämnat återbud)

Sen var det dags för placering med resterande hundar som inte hade fått 2:or och 3:or. Det var många som fick gå... tror vi var ett tiotal kvar när det var dags. Här slutade Zyrrans resa. Hon blev oplacerad men kritiken var jag nöjd med - hon måste ju få växa klart:-) Fick även höra att dom finska domarna är hårda i sin bedömning och vi kunde konstatera att idag var det mycket noga - nästan på gränsen till inventering av halsmandlarna.

Zyrrans bröder Hector och Biggles fick också släta 1:or. Nu känner jag mig rätt taggad inför Göteborg och My Dog. Ska bli så himla roligt  även om det är finska domare där också:-)

Prinsessan sover och i morgon blir det skogen efter som jag är ledig:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0