Stora Stockholm närmar sig

image43Återigen så var det ringträning i Flempan. Man märker att Stora Stockholm kommer närmare och närmare. Igår var det bl.a. ett gäng med dobbisar som kom för att träna och antalet hundar har ökat.

Eftersom Zyrran fortfarande löper så höll jag henne borta från bröderna. Man behöver ju inte utmana ödet. Jag märkte att hon blev trött lite fortare än vanligt och jag kan ana att det har med löpet att göra. Jag har lite hemläxa till nästa veckas ringträning. Vi måste finslipa på hennes framtassar - hon har för vana att se ut som Charlie Chaplin.... vi får se vad vi kan göra. Lite trav (utan passgång) ska vi nog också försöka oss på.

Nu på lördagen ska Eddie få sig en genomkörare i lydnaden och på söndag ska valparna träffas med Ingela/Vizca och Ullis/Gunde för en spårdag. Helgerna är nästan alltid fullbokade. Tur att jag har en familj där hemma som tycker om att sova på förmiddagarna - då saknar dom mig inte så mycket.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0