Skog, skog, skog

I går lördags så stack jag först ut med Astrid och hennes hundar. När vi står på fältet så kommer en hund springande som inte lyssnade på sin husse. En whippet, konstaterade vi på närmare håll. Efter Zyrrans inträde i familjen så har jag blivit iskall. Kommenderade mina hundar att stanna kvar och talar om för Eddie att man inte behöver morra. Whippet-killen och Eddie nosade på varandra, nemas problemas.

Zyrran var ju inte heller något problem, men sen kom husse..... Zyrran blir glad och vill hälsa - jag står fortfarande passiv. Men gubben som kommer och ska hämta sin hund är livrädd för Zyrran och går i en båge med blicken fast på min prinsessa. Jaha, sa Zyrran och gav ifrån sig ett lätt morr - gubben blev inte ett dugg lugnare kan jag säga.

Han tar sin hund och vi fortsätter vår promenad på fältet. Väl hemkommen så blev det vila nästan en timme för sen var det dags för nästa sväng. Gucci och Jenny var på tur. Vi gick bara ner och satte oss på fälten och hundarna lekte och vi kastade lite boll.

Väl hemma så var det naturligtvis strömavbrott och med ström blev vi inte förrän närmare halv 3. Men jag var sysselsatt i alla fall. Min kära uppfödare hade kört fast i lera i jakt på bra spårmark som skulle användas i dag. Men med min bil "blåa faran" och Zyrrans spårlina så fick vi upp bilen. Vi var skitsnygga när vi var klara. Jag tog några bilder med mobilen....men hann aldrig föra över dom på datorn för idag i spåret så tappade jag mobilen.... Vi var många som letade men tyvärr.

I morse stack vi iväg ut mot Lida. Det var Ingela/Vizca, Ullis m Gunde och Grim, Lotta/Hector och Marie/Peg. Alla fick varsit spår och sen körde vi uppletande ruta. Själv fick jag mig några extra rundor då jag letade med mobilen.

Zyrrans uppletande är så roligt nu eftersom hon kommer in med prylarna, det är ju liksom en förutsättning. Jag måste jobba henne på djupet så förmodligen kommer jag och Sussie ta ett uppletande på tisdag. Spåret var väl inga större problem. Men jag var noga med att inte plocka henne direkt ur bilen utan jag ville ha uppletandet först..... sen att vi gjorde fler skick mot vi brukar göra gav en mer trött hund i spårslutet.

Zyrran valde att hoppa upp på två stenar för där brukar man få godis. Men vi jobbade på och hon gav mycket av reserven. Jag måste ge henne minst 10 m lina för att hon ska jobba optimalt. Pinnarna gick bra, det är inte perfekt men vi ska väl ha något att jobba med också:-)

Väl hemma, trött, ´lerig, blöt och telefonlös. Kontaktade Telia och jag får nytt SIM-kort på onsdag. Någon gammal telefon kan man ju alltid få tag i.

Så nu kära vänner - jag har inte sagt upp bekantskapen utan jag är bara utan alla telefonnummer....dom fanns ju i mobilen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0