Måndag.....igen

image37Måndagar är väl tråkiga. Men det finns något bra med måndagar också - det är väldigt långt till nästa måndag:-)
Ett redigt skitväder med regn - hoppas det slutar att regna tills i kväll. Jenny och jag ska ta med oss hundarna till fotbollsplanen - Zyrran får ju inte vara på klubben nu när hon löper och Eddie står på vila.

Jag måste nog erkänna att det finns vissa drag som "curling-mamma-light"  och även en "curling-matte-light" hos mig. Men första steget är väl att erkänna sina brister:-) Jag och Kenneth fick oss ett gott skratt i helgen. Hundarna var rätt trötta efter lördagens bravader i skogen.

När man öppnar sovrumsdörren på kvällenså går Zyrran direkt upp i min säng och somnar. Normalt när jag går och lägger mig så flyttar jag på henne - om hon ligger ivägen. Men det gjorde jag inte i lördags. Jag klättrar försiktigt över henne så hon inte vaknar. Lägger mig i Kenneths sänghalva och detta resulterar i att Kenneth får ta den platsen som finns kvar:-) Han tycker i och för sig att det är rätt mysigt (jag också) och Zyrran sover gott.

Men å andra sidan är det en obeskrivlig känsla att vakna med ett rottweilerhuvud på axeln, man öppnar ögonen och tittar in i dessa bruna ögon och "slask" så har man fått sig en stor godmorgonpuss. Tittar man ner på golvet så ligger Eddie där och svansen börjar gå direkt man tittar på honom - jo han får också vara i sängen men han tycker det är för varmt och väljer helst golvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0