Lydnadsträning med Eddie

Idag hade vi träning på F18. Det var Eddies tur att drillas. Irene/Rex och Erika/Zeb kom också på besök. Jag blev hämtad av Lotta/Elexa eftersom gårdagskvällen var en vinkväll med min kära kollega Ulrika. Jag skulle inte köra bil i morse....

Vi körde igenom våra små filurer och Zyrran fick sitta i bilen eftersom Zeb inte är kastrerad. Man behöver ju inte ställa till det i onödan för Zebbe-pojken. När träningsstunden var över så tog Lotta och jag hundarna och gick en sväng. 

När vi kom hem så fixade jag lite käk till mig och Lotta.... övriga familjen fick också mat. Zyrran har insett att Elexa är hund som man umgås med på det lugna sättet.

Det märks att Zyrran är i (hög)löpet - hon är ganska trött och sover sig igenom hela dagarna. I morgon ska vi träffa kullsyskonen och dess föräldrar Vizca och Gunde för en spårdag. Vi får väl se hur Zyrran sköter sig:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0