Julrapport

Nu kommer en rapport om vad som har hänt sen sist. I söndags så träffade vi Ingela/Vizca och Jenny/Gucci ute på F18. Efter 2 timmar så var hundarna rätt nöjda. Eftersom Zyrran också hade haft ett race på förmiddagen också så sov hon ganska gott.

image56

På julaftons morgon så tog Astrid och jag hundarna ut i skogen. Jag fick faktiskt ropa på Zyrran för att hon skulle kliva upp ur sängen. På slutet av promenaden så träffade vi Zorro och labbetjejerna så det var rätt många hundar.

Väl hemma så bar det iväg till mormor Märta 88 år för att dricka kaffe och vara social. Min mormor vill numera inte komma på julafton för hon tycker hon är för gammal och hon blir bara trött. Jag hade med mig en liten julkorg och kände mig faktiskt som rödluvan.

Sen mitt på dagen så kom mina föräldrar och svärmor och vi hade en underbar julafton, lugn, sansad och med massa nöjda ungar. Kenneth överraskade familjen med en X-box och tillhörande dansmatta och Guitar Hero III.

Jag och mellersta sonen dansade igår kväll så svetten forsade - kul va det i alla fall. Helt plötsligt är hela vardagsrummet fyllt med ungar.

I morse stack jag och Sussie iväg till gamla södertäljevägen och la spår. Sussie fixade Zyrrans spår och jag lade Myzkko´s. Mycket bra när andra lägger spår åt en...... Sen kom Lotta och Elexa och då lade jag ett spår till henne och Lotta fixade ett rent ängspår till Zyrran.

image57Medans spåren lade till sig så körde vi en uppletanderuta och Zyrran var riktigt duktig idag. Hon kom in med prylarna med bra hastighet. Eddie fick träna passivitet medans Zyrran jobbade. Gick bra, skallen har minskat.

Första spåret som Sussie hade lagt så märkte jag att hon är för taggad och slarvar gärna lite i början. Spår nr 2 som Lotta la på ängen gick mycket bättre. Här var jag tvungen att bara lämna ansvaret till Zyrran eftersom jag inte ens hade sett hur Lotta hade gått och några snitslar fanns ju inte. Men hon tog spåret galant.

Prinsessan ska inte ligga i bilen och vänta utan ska först röra lite på sig. Undra vad vi ska hitta på i morgon?? Jag tycker det är så kanon att vara ledig och få gå ut med hundarna i dagsljus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0