En lugn lördag

Eftersom Irené ringde igår och talade om att hon inte kunde träna så ställde vi in. Jag lyckades med bedriften att sova till straxt före kl. 9. Händer inte ofta. När vi tog morgonsvängen med hundarna så mötte vi en familj med två hundar typ lite större än Eddie. Jag kallar in sheltien och tar in Zyrran. Sätter Eddie ner bredvid mig och han är ju som han är så han sitter och morrar som en tok. Zyrran tittar med sin oskyldiga min och undrar om inte detta kan vara potentiella lekkamrater.

När familjen nästan är framme hos oss så utbrister pappan i familjen, något förvånat: Men det är ju den lilla som morrar!!!! sen börjar han skratta.....

Ja, sa jag det är den lille som morrar.... och hon (pekar på Zyrran) är bara 10 månader. Då skiner hela familjen upp ser helt plötsligt väldigt nöjda ut....... Jag tog då min unga rottis och kampsheltien och fortsatte på min runda.


Kenneth och jag åkte sen hem til min bror för att hämta en takbox. Vi skulle få överta den. Sen tar vi och åker på äventyr och tittar på lite nybyggda hus i området. När vi är klara så stannar vi vid ICA och inhandlar diverse gott till kvällen. Sen tar jag hundarna och går hem medans Kenneth tar bilen.

Återigen så möter jag hundar (vimlar av dom i Tumba). Den här gången är det en kvinna i min ålder med två chihuahuor (går ju inte ens att stava till). När hon ser mig komma så börjar hon titta sig omkring efter flyktvägar. Det finns ingen och hon har inget alternativ - hon måste passera kampunden Eddie (eller Zyrran). Hon plockar helt enkelt upp sina två hundar i famnen. Jag blir lite full i skratt. När vi har kommit tillräckligt nära så kan jag inte låta blir utan det bara hoppar ur mig: Du behöver inte lyfta upp dina hundar för våran skull eftersom dom redan har ätit!!

Kan någon tala om för mig varför hon inte svarade????

Väl hemma så åkte sheltie in och Zyrran och jag tog en sväng i skogen. Det räcker med en lös hund och jag vill fokusera på Zyrran i vår träning:-.) Men hon är go..... full fokus på var matte är......Måste nog arrangera ett hundmöte för att se vad som händer*ler*

Lägger in en bild på kamphunden Eddie.... visst ser han farlig ut????

image50

Håll nu tummarna för vår utställningskarriär officellt i morgon....
Stora Stockholm med Zyrran!!

Kommentarer
Postat av: kristiina

mmm*ler* ja , det är inte klokt att du har så farliga hundar Lena , vad tänkte du egentligen när du valde en kamphund som Eddie the killer ?????
o små chihuahuor är inte alltid så goa att tas med heller...vi har en liten fröken som morrar och går lös på både människa som hund ,då är Zyrran tusen ggr. trevligare ..
Håller tummar o tassar för er i morgon.

2007-12-15 @ 19:46:43
URL: http://ninnaspuli.net
Postat av: Lena

Ja- du om någon vet ju hur dom små liven är. Men jag har ju sagt att en sheltie vågar jag mig aldrig på igen*ler*

2007-12-15 @ 23:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0