Brukshunden drar timmerstockar..

..i soffan som vilken karl som helst.

Vi var iväg i morse på spårdag med hennes bröder Biggles och Hector. Pappa Gunde och mamma Vizca var också med. Alla dom "små" stjärnorna" sköttes sig exemplariskt och när Ullis och Gunde gick sitt spår så var vi (jag, Susanne och Lotta) ett klart bihang bakom Ullis. Mycket prat om spår, om hur vi gjorde och hur vi kan göra.

Med dagens tips är man ju inte ett dugg sugen på att spåra!!! Eller hur!!!! Tyvärr så kommer det att ta ett par veckor innan det blir spår för Zyrrans del eftersom nästa söndag är det Stora Stockholm och på lördagen är det STOR vilodag för Zyrran. Hon är trött nu när hon är i löpperioden och jag tvivlar ibland på att hon är samma hund.....

Efter spårlektionen så var det hem till mina föräldrar för att äta mat. Zyrran hade en del att göra. Hon tycker jag är orättvis när hon inte får vara i säng eller soffa när vi är borta...... ner åker hon direkt - vare sig hon vill eller inte.

När vi kom hem så var det vila och sen kom den mysiga kvällspromenaden. Även här märks en skillnad på Zyrran. Hon blir glad när hon ser Gucci men det är inte samma gnista (läs: hopp, skutt, bus). Hon går lite mer åt det coola hållet.

I morgon får hon vila hela dagen när jag är på jobbet - tror hon är tacksam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0