Är Zyrran oskyldig?

image41Hon påstår det många gånger. Även dom gånger man kommer på henne med en strumpa i munnen och frågar henne vad hon gör - så tittar hon på mig med "den" blicken och bedyrar sin oskuld. Sen att strumpan fortfarande ligger kvar mellan hennes framtassar stör henne inte det minsta.

Som jag tidigare har berättat så har hon gått lös på både det ena och det andra. Vi hade en pratstund här idag om våra väggar - tyckte det var dags för det innan hon tar nästa vägg. Men hon vägrar erkänna. Hon påstår att det är kompisen "blå-katten" som har gjort det. Jag skulle kanske tro på henne om det inte var för att hon tittar på mig med "blicken" som strålar ut "jag-gör-det-igen-så-fort-du-vänder-ryggen-till".

Men med en kanonhund som Zyrran är så får man väl ta lite "plumpar".  Vad är lite materiella saker värt när man har en prinsessa:-)

image40Nog om "destroy-weilern" och hennes bi-sysslor. Idag så hade jag förmånen att få gå till tandläkaren som innebar kompledigt resten av dagen.Tandläkarbesöket gick som förväntat - utan hål. Sen bar det av hem och Jenny och jag tog hundarna ut i skogen, ut på fält och leråkrar. Varsit spår fick hundarna också. Som vanligt kom vi hem skitiga, trötta och nöjda. Nu vilar Zyrran och Blå-katten i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0